טיפים לרכישת דירה מקבלן

החלטתם לרכוש דירה חדשה? מזל טוב! אין ספק שרכישת דירה חדשה היא מרגשת וכיפית, הן בגלל שזו התחלה חדשה והן בגלל שזו ככל הנראה העסקה המשמעותית ביותר שתעשו בחייכם. דירה חדשה היא דירה באיכות גבוהה, דירה שאתם אלו שתחליטו איך היא תיראה, אבל רגע לפני שאתם רצים לסגור את החוזה אתם צריכים לבדוק כמה דברים. רוב הקבלנים הם אנשים ישרים ואמינים אבל מה לעשות ויש כאלו שפחות, מה גם שקורות תקלות בדרך. אז הנה המה טיפים לרכישת דירה מקבלן ולבדיקה מקיפה של הקבלן  שאתם חייבים לדעת.

  • זכאות של הקבלן – אחד הדברים הראשונים שאתם צריכים לבדוק הוא את הזכאות של הקבלן לבנות על הקרקע. אם זו אדמת מנהל מקרקעי ישראל, צריך לבדוק חוזה חכירה או אישור זכויות מהמנהל. אם זו אדמה פרטית, יש לבדוק נסח טאבו שניתן לרכוש אותו בכמה שקלים באתר משרד המשפטים.
  • רישום בפנקס הקבלנים – אתם לא רוצים כמובן לעשות עסקים עם קבלן ""טירון"" ובטח לא להפקיד את הכסף שלכם בידיים הלא נכונות, אז כחלק מבדיקה מקיפה על הקבלן אתם צריכים לוודא שהקבלן רשום בפנקס הקבלנים ושהוא רשום בסיווג המתאים ורשאי לבנות את מה שהוא מעוניין לבנות בפרוייקט.
  • חוזה – את החוזה שלכם מול הקבלן אתם צריכים לתת לאיש מקצוע כמו עורך דין שמומחה בתחום הנדל""ן לבדוק. ברגע שחתמתם על החוזה אין דרך חזרה ובכל חוזה יש גם אותיות קטנות שאסור לכם לפספס. אז אל תפספסו את האותיות הקטנות ואל תשכחו גם כמה דברים בזיכרון הדברים…
  • זיכרון דברים – יש לא מעט קבלנים שמחתימים את הקונים על זיכרון דברים או בקשת רכישה באתר המכירות של הפרוייקט. אתם צריכים לזכור שמדובר על חוזה לכל דבר והוא כולל פקדון כספי, ואתם חייבים לציין בצורה מפורשת שמותר לכם להתחרט בתוך פרק זמן מסוים. אתם חייבים גם לציין גם שאם יש אי אלו אי הסכמות בפרק הזמן הזה, כל הפקדון יוחזר לכם.
  • תשלומים – השאיפה שלכם צריכה להיות לשלם כמה שפחות במעמד הרכישה, תשלום לפי התקדמות של הפרוייקט וכמובן, להשאיר כמה שיותר מהתשלום לרגע מסירת המפתח. למה? מהסיבה הפשוטה, כי כשקבלנים רואים את כל הכסף אצלם, הם עלולים להתחיל ""לחפף"". הם יתחילו להתעכב עם ההתקדמות של הפרוייקט והם לא יסיימו את העבודה כמו שצריך. בנוסף, אם תהיה איזו שהיא בעיה מצד הקבלן לסיום הפרוייקט לפחות הוא לא קיבל את כל הכסף…

רוכשים רק מחברת שדרות היובל

בשביל השקט הנפשי שלכם ובשביל לדעת שאתם עושים עסקה מחברה מוכרת ומסודרת ובעיקר יציבה ואמינה, אתם צריכים לרכוש מחברת ""שדרות היובל"". לא לחינם אלפי לקוחות בוחרים בה מידי שנה, ולא לחינם היא נחשבת לחברה המובילה כיום בתחום בישראל.

צרו קשר

תודה שפנית, נציגנו יצרו איתך קשר בהקדם